Ilha Grande

22 augustus 2017 - Ilha Grande, Brazilië

We hebben lekker geslapen, al heeft het weer hard geregend in de nacht.
Wij zouden wel met de boor naar het mooiste strand Aventureiro willen gaan. Je kan er naar toe lopen in drie uur, voor toeristen dus 4 uur en opgehaald worden met een taxiboot. Maar helaas waait het nog te hard, dus varen er geen bootjesgasten naar toe. Jammer. Dan gaan we lopen naar Lagoa Verde. Het eerste stuk is hetzelfde als gisteren. Toen deden we er anderhalf uur over, nu 45 minuten. We stappen lekker door. Langs het hele dorpje en strand en weer het bos in. We zien weel en mini strandje, maar dat zal het niet zijn. Dan komt er weer een enorme klim en dus weer een enorme afdaling. Het is nog glibberig van de regen, dus best een uitdaging. Het is verder dan we dachten en uiteindelijk komen we bij een lang strand. Dat blijkt Praia Longa te zijn, wat veel verder ligt. Ook goed. We hebben zo'n drie uur gelopen.  Er breekt even een waterig zonnetje door, waar we meteen gebruik van maken om te gaan zwemmen. Brrr het water is best koud , maar wat heerlijk om die benen los te trappelen.
We vragen hoe we terug kunnen komen met de boot. Er ligt wel een watertaxi. En precies op dat moment komt er een grotere boot aan. De man aan wie we het vroegen vraagt of hij zal vragen of die boot ook naar Praia Vermelha ( het rode strand) zal gaan. En ja hoor, snel pakken we onze spullen bijeen en springen op de boot. Wat een mazzel weer :). Het is de plaatselijke "bus" boot. Veel locals die op het vaste land inkopen hebben gedaan en nu met enorme tassen met boodschappen terug komen. Iedereen helpt elkaar en het gaat allemaal heel gemoedelijk.
We gaan weer uit eten met de Nederlanders en geven elkaar raadsels op. Wederom een gezellige avond!