Van Manaus naar Rio de Janeiro

19 augustus 2017 - Rio de Janeiro, Brazilië

We gaan dus drie dagen reizen. We hebben we ervoor gekozen om niet in de nacht te gaan vliegen vanuit de Amazone maar dat maakt wel dat we drie dagen reizen. Dat is wel jammer. De kunst is natuurlijk om ook van het reizen zelf te genieten. Martin kan dat beter dan ik. We vliegen om 16.00 uur naar Rio terug. Omdat we Manaus toch niet zo bijzonder vinden blijven de tot 12.00 uur in de hotelkamer. Ook wel relaxed. Lekker rommelen en aan dit verslag werken.
We gaan daarna weer Manaus in, gewoon wat rondlopen. Het is duidelijk dat het echt een arme stad is. Overal staan mensen wat te verkopen. Overal kan je flesjes water kopen. Bijna om de 20 meter. Toen we gister op het pleintje zaten kwamen ee ook veel mensen langs die je wat wilde verkopen of om te bedelen. Wat moet je doen. Geld geven dan stimuleer je het lastig vallen. We kozen ervoor om dat niet te doen. Maar nu kijk ik wel goed naar gehandicapte of oudere mensen om muntjes aan te geven. Wat boven we toch dat we aan de goede kant van deze armoede zitten.
Martin had nog gekeken of er een bus naar het vliegveld gaat. Maar we kunnen die niet vinden en bij het hotel weten ze het ook niet. Dan maar weer een taxi. Kost ook niet veel.
We vliegen naar Brasilia en moeten daar overstappen. Met een uur ertussen dus dat valt mee. In Rio weer een taxi naar het hotel. Wel luxe reizen zo:).