Rio de Janeiro

11 augustus 2017 - Rio de Janeiro, Brazilië

Boven Rio

De mooiste manier van Rio bekijken vind ik eigenlijk vanaf de bovenkant. Dan zie je de vele prachtige stranden, heuvels, bossen en zelfs een meer. En dat allemaal tussen de huizen, flats en krotten door. En dat hebben we vandaag gedaan.
De ochtend begon met regen dus hebben we rustig aan gedaan. Ik heb nog met een verrekijker naar prachtige vogeltjes zitten kijken terwijl Martin zijn sigaartje rookte. Het Christusbeeld is geen optie om naar toe te gaan met al die wolken.
Toen zijn we naar het suikerbrood gegaan. Een hele aparte en heel steile rots waar je via een kabelbaantje op kan komen. Wat zelfs voor hoogte vrezende Martin prima te doen was, omdat het helemaal dicht is. Van daaruit heb je een prachtig uitzicht over de stad. Met nog een kleine wandeling achter de berg in een bos. Het Christus beeld hangt nog steeds de hele tijd in de wolken en kunnen we dus niet zien. Jammer!!! Maar de rest is adembenemend prachtig. We gaan even relaxed lunchen. Nou ja...... relaxed? Ze staan met 8 jonge mensen personeel, wij zijn op dat moment de enige klant en bestellen 2 tosti's. En het duurt zeker 20 minuten voordat dat klaar is. Dat is echt knap toch?
Maar als we rustig aan het eten zijn trekken de wolken wat weg en zien we voor het eerst het Christus beeld, heel hoog boven op een berg. Echt heel bijzonder. Even een minuutje en dan is het weer weg!
We besluiten het risico te nemen en gaan met de taxi naar het beeld. En met een treintje naar boven via een goede uitleg van een meisje in 'dienst' . En ja hoor, we boffen. Het beeld is goed te zien en het fantastische uitzicht boven de stad ook. Wat een geluksvogels. Samen tussen mensen van over de hele wereld maken wij onze foto's. Wij hebben nu gezien wat we wilde zien. :)

Morgen vertrekken we naar Manaus. Zondag de Amazone jungle in en dan even geen internet. Misschien morgen nog een verslag en dan een weekje radiostilte. Goodbye Rio. Het was geweldig!