Banos

9 augustus 2018 - Baños, Ecuador

Banos betekent WC , maar ook baden. Er is hier heel veel water. Dat komt omdat het hier heel veel regent. Gisteren regende het ook, maar dat vonden we niet zo erg toen we in de baden zaten.
Vandaag regent het veel, maar hebben we er toch niet zoveel last van.
We gaan met een Chiva, een open truck waar wel 35 mensen in kunnen, langs een prachtige weg met allemaal verschillende watervallen en activiteiten. Het geheel is een gekkenhuis. In de Chiva staat er keiharde muziek op. En bij de meeste activiteiten ook weer keiharde muziek. Er vertrekken wel 10 chivas tegelijk dus het wordt overal meteen heel druk.
De weg is bijzonder mooi. Tussen 2 bergen in, met in de diepte een rivier.
We gaan in een soort gondel een afgrond en de rivier over. Prachtig.
En we komen bij de mooiste waterval. Pailon del Diablo. Dat vinden meer mensen. Op sommige stukken is het zo druk als in de Kalverstraat.
We hebben maar een half uur en dan weer terug in de herrie.
We hebben echt pijn in onze oren als we de Chiva uitkomen. Maar het was wel een belevenis.
We hadden erg lekkere taartjes gezien, maar daar kon je niet gezellig zitten, toch vinden we uiteindelijk een heerlijk koffietentje met zalige taartjes, waar je ook goed kan zitten. ( als je de lage stoeltjes niet mee rekent waardoor Martin's knieën bijna in zijn nek zitten.)
S' middags gaan we terug naar ons Hotel. De zon breekt door en daar ga ik van genieten in de hangmat met uitzicht op de rivier. Martin gaat beneden in de tuin zitten.