Cuenca

13 augustus 2018 - Cuenca, Ecuador

We slapen heerlijk in, maar worden wel wat vroeg wakker. Ook deze kamer heeft het raam op de gang, die meteen een gemeenschappelijke ruimte is. Alleen is het nu een rustig geroezemoes.
We doen weer lekker rustig aan voordat we het stadje gaan bekijken. En genieten van het ontbijt in dit prachtige huis, wat echt een lust voor het oog is. Cuenca staat op de lijst van..... en heeft een schitterend historisch centrum. Alleen vinden we dat de vele auto's het verpesten. Veel lawaai, maar ook veel stank om dat er veel auto's voor stoplichten stilstaan. In sommige straatjes worden de vele koffietentjes van binnen ook vergast. Niet echt geweldig.
Natuurlijk bezoeken we weer kerken. Ecuador is een gelovig land. Er zijn altijd mensen aan het bidden als we in een kerk komen. Nu is de grote kerk erg vol en begint er een mis. Het bidden van al die mensen raakt me wel. Ik voel erg veel verdriet, maar misschien is het mijn eigen verdriet. Buiten de kerk staan er oude mensen met hun hand op. En zie ik twee jonge moeders met een baby muziek maken. Een vrouw zingt met heel haar ziel. Ze ziet er uit als een heel fijn mens. Ik wordt echt heel verdrietig dat zij zo aan haar geld moet komen. En laat mijn tranen maar stromen. Wat boffen wij toch dat we in Nederland geboren zijn.
We wilden nog een museum bezoeken over de verschillende Indianen stammen. Maar die blijkt helaas op maandag gesloten, omdat de vloer schoongemaakt wordt. Tja.......
Aan het einde van de dag ga ik weer in de prachtige tuin zitten. Bijkomen van alle drukte.
We gaan dus bijna iedere avond uit eten. Wat een luxe. In de steden is de keuze groot. En ook in de kleinere stadjes is er genoeg keuze. Ook voor mij als vegetariër . We eten bijna steeds erg lekker. En het is helemaal niet duur. Voor 6/7/8 dollar heb je al een maaltijd. Ons wijntje en biertje bij de maaltijd maakt het wat duurder.

1. Mariska:
    15 augustus 2018
    ha Feik en Martin,
    leuk om jullie zo te volgen tijdens jullie mooie reis.
    wij zijn afgelopen donderdag teruggekomen en deze week ben ik nog lekker thuis. wij hebben een heerlijke, actieve (zoals altijd) vakantie gehad. Schotland was mooi en warm, Ierland helaas grijs en door de regen konden we onze kano tocht niet uitvoeren, maar toch wel 4 dagen gekanood.

goed idee, zo'n blog, want je kunt je gedachten en ervaringen direct verwerken/opschrijven en delen.
    dat geeft wel impact.
    lieve groet