Dinsdag 30-7-2019 Ella-Arugambay

30 juli 2019 - Arugam Bay, Sri Lanka

Rustig opstaan. Yoga en TRE( Tension Releasing Exercises ) en dan ontbijten , heerlijk.

Om 11.00 uur zouden we opgehaald worden door Sawa. Helaas is hij er niet en belt dat hij een half uur later is. Dat vinden wij niet leuk en zeggen hem dat duidelijk. Hij biedt uitgebreid zijn excuses aan.

Met de auto is het ongeveer 3 uur rijden naar Arugambay. We stoppen bij de waterval waar we gisteren eigenlijk naar toe zouden gaan . Dus zien we die alsnog :). En onderweg komen we weer langs een natuurpark Lahugala National Park. En bij een meer stoppen we en zien we weer twee olifanten in de verte. Een is aan het badderen tussen de waterlelies en een ander staat op het land. Een zwart/ witte reiger kolonie en een pelikanen kolonie. Weer van een indrukwekkende schoonheid!!!

Als we bij het hotel aankomen voelt de plek niet goed. Arne's place. We zijn aan het strand en toch kan ik niet ontspannen. Vreemd en jammer. Misschien word ik beïnvloed door Sawa. Het is hier een moslimgemeenschap en hij is ronduit onvriendelijk en afgesloten . Hij HAAT de moslims.

We gaan een stuk wandelen langs het strand. En naast ons hotel zit een ander hotel waar het veel opener is. Zonder muur, met ligstoelen aan het strand. De naam is vreemd gekozen, Tsunami Hotel. Ik ga vragen of er voor morgen en overmorgen nog plek is. Ja! En het is nog wat goedkoper ook. We kunnen het gelukkig regelen. En de manager van Arne's is schappelijk. Eigenlijk een hele aardige man.

Voor het avondeten lopen we weer langs het strand en kiezen een plekje uit, waar we tuna gaan eten. Na het eten gaan we in relax stoelen zitten voor een groot vuur. Het is geweldig en eindelijk kan ik weer echt ontspannen! Alle zintuigen worden aangesproken. Kijken naar de vlammen en de zee. Luisteren naar de golven en de muziek, voelen de zwoele wind langs je huid en je blote voeten in het zand. Ruiken de zoete jasmijn wierook geur. Proeven het eten en later de cocktail. Ik vroeg nog aan Martin, zal ik nog een thee nemen of een cocktail. Domme vraag :).

We zitten daar lang te genieten. Totdat er een hele vriendelijke jongeman die ons bediende heel boos wordt. Grote consternatie. Hij gaat zelfs iemand slaan en wordt door een ander weg getrokken. Weg vredige sfeer en je ziet in het klein hoe snel de vlam in de pan kan komen. We rekenen maar snel af. Met onze voeten in de zee lopen we terug naar ons hotel.

Naast ons zitten 2 jonge Nederlandse meisjes. Die vragen verlegen of we een grote spin uit hun badkamer willen verwijderen. We moeten aan Mara denken:).

1. Annalien:
    30 juli 2019
    Hoe ervaar je het om zo met een individuele chauffeur op stap te zijn?
  2. Ma:
    31 juli 2019
    Hallo,
    De excursies : geweldig ! Alles gelezen op de laptop van Felix. Fijn dat jullie al zoveel hebben gezien. Aanstaande dagen nog veel plezier !! Een dikke knuffel
  3. Fijke:
    1 augustus 2019
    Hoi Annelien,
    Het is schandalig luxe om met een privé chauffeur op weg te zijn. Leuk om iemand van het land beter te leren kennen. En confronterend om zijn en onze mogelijkheden naast elkaar te zien!
    Lieve groetjes van Fijke