Van Isabela naar Santa Cruz

22 augustus 2018 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

In de ochtend zijn we vrij. We zijn vroeg wakker. We gaan ook vroeg naar bed meestal. En dan zien we weer zeeleeuwen op het strand. Het is eb en er zijn wat poeltjes tussen de rotsen ontstaan waar ze heerlijk in kunnen spelen. Het is echt geweldig om te zien en ik sta op 1,5 m afstand. Ik maak veel leuke filmpjes. En geniet met volle teugen!
We chillen op de ligbedjes, praten wat met een Nederlands gezin en maken een wandeling langs het prachtige strand.
Om 14.00 uur lopen we naar het haventje. We zitten nu op de boot dichter bij de motor aan de achterkant. Dat maakt echt veel uit voor het klotsen en de klappen op het water! De boottocht gaat nu veel makkelijker. Sommige reizigers hebben het moeilijk. Een vrouw moet overgeven, maar Martin geniet weer met volle teugen! Een klein bootje aangedreven met 750 PK is echt spectaculair!
Al onze ervaringen zijn zo relatief. Het maakt zoveel uit wat je ervaring hiervoor is. Toen we de eerste x op Santa Cruz aankwamen, na 2 drukke steden vonden we Santa Cruz rustig en het hotel Fiesta heel relaxed. Nu na Isabela en de ruimte van het strand vinden we Santa Cruz echt druk en het Hotel veel minder. Tja, het is maar wat je gewend bent. En wij zijn op Isabela en La Casa Marita wel echt verwend!!!