Maandag 12-8-2019 Malediven/Fihalhohi

12 augustus 2019 - Rannalhi, Maldiven

Er is aardig wat wind, maar het zonnetje schijnt in de ochtend. Dat is lekker.

Veel vissen die we met het snorkelen zien staan niet op de vissenkaart en ik koop een vissenboek. In het Duits helaas, maar dat kan ik toch aardig lezen. Ik ga nu de verschillende soorten herkennen. Dat vind ik leuk:).

Toch wel bijzonder hoe op zo'n vakantie eiland de verschillende culturen samen leven en elkaar respecteren. De jonge vrouw in boerka gaat gelukkig ook zwemmen, met al die lappen om haar gezicht. Zelfs met een duikbril op. Het is wel een gedoe voor haar. De blote westerlingen, naast de hoofddoeken.

We waren bang dat zo'n klein eiland misschien zou gaan vervelen maar dat gebeurt niet. Het is iedere keer weer zo mooi! Het water zo prachtig turquoise! Dat blijft genieten!

's Middags gaan we weer snorkelen, maar zien we door de wind helemaal niets, omdat het water zo troebel is. En dat nodigt uit om op een andere plek te gaan snorkelen, de bocht om. Daar is het weer anders, met ook weer andere prachtige vissen. Volgens het boek zou je in een snorkel/ duik keer wel 200 verschillende soorten kunnen zien.

Van iedere maaltijd maken wij een feestje, met kleine beetjes een 4 of 5 gangen menu.

Wij vermaken ons hier wel :)!!!!