Maandag 5-8-2019 Tangalle

6 augustus 2019 - Tangalle, Sri Lanka

We worden, voor ons doen, vroeg wakker. 8 uur. Er komen al mensen langs ons huisje. Ons huisje is van hout gemaakt, met gleuven tussen de planken en grote ramen waar rieten rolgordijnen voor hangen. Zo heeft de wind vrij spel, wat prettig is. Helaas kun je ons van buitenaf in bed zien liggen, als je vlak voor het huisje staat. Dat is minder prettig. Ik heb al wel een doek voor een raam gehangen waar je het meeste naar binnen zou kunnen kijken.

We gaan weer Tibetanen (yoga, buiskspieren e.d.) doen, Martin doet mee :), zwemmen en dan ontbijten. Heerlijk, dan heb je tenminste honger.

We genieten weer ontzettend van het prachtige uitzicht!!!

We gaan langs het strand wandelen naar het stadje. Dat is niet ver, 4 kilometer. Maar bij iedere stap zak je zo'n 10 cm in het zand weg dus het loopt heel zwaar. Een goede work-out!

Er zijn allemaal hotelletjes en restaurantjes langs het strand. De regering heeft golfbrekers bij het stadje gebouwd. Dat heeft de stroming verstoord waardoor op sommige plekken het strand aan het verdwijnen is. Wij zitten toch wel op een van de mooiste plekjes, met juist een breed strand :). We lopen naar het haventje, waar we helaas niet op kunnen. Van bootjes kijken wordt Martin altijd blij.

We nemen een late lunch bij Frangipani, en gaan daar zwemmen. Heftige golven!

We nemen een tuktuk terug. In de badkamer wacht een prachtige spin op ons.

's Avonds gaan we de andere kant op lopen. Er zijn hier namelijk veel reuzenschildpadden die hun eieren op dit strand komen leggen. We komen nog een jonge nederlandse vrouw tegen die verder met ons mee loopt. We hebben een prachtige wandeling, van wel 2 uur, maar helaas geen schildpadden gezien. Wel een keer een spoor, van een vorige dag en vele kuilen. En oplichtende algen op sommige plekken bij iedere voetstap die je zet.