Paraty

24 augustus 2017 - Paraty, Brazilië

We staan vroeg op en nemen de boot terug van 8.15. Aangekomen in Angra dos Reis gaan we op zoek naar een taxi. Maar er stopt een bus en die gaat ook naar het busstation. Nog beter! En daar gaat over 10 minuten de bus naar Paraty. Wat een soepele aansluiting! Helaas is het een plaatselijke bus en gaan er geen directe bussen. Dus veel oncomfortabeler en veel stops. Nou ja, het is maar voor 1 1/2 uur. We lopen naar onze vorige pousada. Die was toen praktisch leeg. Maar nu helaas vol vanwege een groep. Chips. Nu heb ik een inzak moment. Pfff hadden we toch niet op Ilha Grande moeten blijven om te kijken of we vandaag wel naar Aventureira konden en dan in één keer terug?
Nou Martin weet nog een andere leuke pousada, Flor do Mar. We lopen erheen maar dat valt niet mee op die prehistorische klote kleien. Het laatste stukje loop ik vooruit om die pousada te vinden en om te kijken of ze daar wel plek hebben. Gelukkig. Dat hebben ze. En deze plek is eigenlijk veel mooier! Toch heb ik het gehad en ben sjach. Voor het eerst. Martin is lief en gaat  een lunch halen. Ik blijf op bed liggen lezen. Heerlijk daar knap ik van op.
Dan lopen we naar de bootjes. En met een vriendelijke jongeman gaan we een boottochtje doen. Daar waren we de vorige keer niet aan toegekomen. Nu ben ik weer blij dat we toch naar Paraty zijn gegaan :)
Het is een schattig bootje waar we heel relaxed op een dakje kunnen liggen. We varen naar weer een prachtig paradijselijk strandje, waar veel schildpadden zwemmen. Ze zijn groot en steeds zien we ze even boven water komen. Het waait behoorlijk waardoor ze helaas weer snel onderduiken. We maken een wandelingetje op het strand en gaan zwemmen tussen de schildpadden al zien we ze niet. Het water is te troebel. Op de terugweg hebben we het echt koud. Gelukkig hadden we onze jassen mee genomen. Wat de regen betreft hebben we mazzel gehad. Wat de zon en de wind betreft hebben we echt pech gehad. Maar ja, je kan niet alles hebben he! En zo zijn we wel heel actief gebleven.
's Avonds gaan we weer eten in het restaurant waar we met Raf zaten. Ik mis hem, maar ga hem morgen weer zien. We bestellen weer een fles wijn, maar die drinken we nu met zijn tweeen op. Ik krijg er een vrolijke dronk van en we lachen wat af. Op het pleintje bij onze pousada drinken we nog een kopje koffie en thee en daar gaan ze hele leuke muziek maken. Echt gezellig. Het was toch weer een hele fijne dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl