Puerto Lopez

28 augustus 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

We vonden het strand gisteren zo heerlijk,  dat we er weer naar toe gaan. Al schijnt nu voor het eerst de zon ook in de ochtend hier in Puerto Lopez.
Nu gaan we wat vroeger, omdat je er ook weer op tijd weg moet.
We lopen eerst door een bos naar het uitkijkpunt. Op de top van een steile heuvel. In dit bos zijn geen muggen. Het staat namelijk vol met bomen die gebruikt worden voor wierook in de kerk. En waarvan stukjes hout gebrand worden om de muggen te verdrijven. Het ruikt heerlijk!
Vanaf het uitkijkpunt zien we weer walvissen. Geweldig! Ze zijn zelfs aan het springen. Met de verrekijker kunnen we het goed zien. En we blijven lang staan kijken. Eigenlijk vinden we dit mooier en meer bijzonder dan vanuit de bootjes. Al zie je ze dan van veel dichter bij.
We lopen door naar 2 volgende strandjes. Hier zijn heel weinig mensen. En met de rotsen en de blauwe zee is het echt overweldigend mooi. Pelikanen en fregat vogels in de lucht. Puur natuur en puur genieten! We blijven zitten op dit strandje. Totdat er een man van het park komt zeggen dat dit strand gaat sluiten en dat we naar het hoofdstrand kunnen gaan.
Daar gaan we zwemmen en zien weer walvissen, nu wel heel ver weg. Wat zitten er hier veel!
En de hele dag schijnt de zon. Zo heerlijk!!!!