Puerto Lopez

29 augustus 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

Onze laatste dag.
Het regent als we wakker worden. Spannend wat het weer in Los Frailes zal zijn. Als we er naar toe rijden wordt het duidelijk dat ook daar de zon niet zal schijnen. Helaas! Gelukkig regent het niet. Maar het miezert wel. We besluiten nu de wandeling naar het strand te gaan doen I.p.v. direct naar het strand met de taxi. We lopen weer door het wonderbaarlijke " dode" cactussenbos. De lucht is zo droog, dat we ondanks het miezeren toch niet nat worden. Het droogt meteen weer op. We komen langs een mooi uitkijkpunt. En langs een zwart strand met veel krabben. Bij de krabbenholen liggen allemaal zandballetjes. Als we goed kijken zien we dat de krabben met hun scharen als binge eaters achter elkaar het zand in hun mond proppen en het dan als balletjes er weer uit spugen. En dat razend snel. Dat is echt heel grappig om te zien.
We lopen weer verder en komen weer langs de mooie strandjes van gisteren. Al ziet de zee ee veel minder prachtig blauw uit nu.
We lopen door naar de andere kant van het lange strand. Dichterbij de walvissen. Maar die laten zich vandaag niet zien. Het miezeren stopt en we gaan op een beschut plekje liggen. Het is niet koud. Martin vind het heerlijk en het is ook beter voor zijn huid, die toch wel wat verbrand is. Ik geniet toch echt meer in een stralend zonnetje. Al is aan het strand zijn altijd fijn. Rond 16.00 uur komt er weer een meneer om te zeggen dat we van het strand af moeten. De taxi staat alweer klaar voor ons.
En bij het hotel duiken we na het douchen weer in onze eigen hangmat op
ons terras voor de kamer. Wat een leven he!