Van Rio de Janeiro naar Manaus

12 augustus 2017 - Manaus, Brazilië

Van de jungle van Rio naar de jungle van de Amazone.

Een vakantie in een vakantie :). We staan vroeg op en gaan heel relaxed naar het vliegveld met een taxi. Dat kan 25 minuten duren of 1,5 uur. Wij hebben mazzel, geen file dus 25 minuten.
We zitten bijna 4 uur in het vliegtuig voor een binnenlandse vlucht. Dat maakt wel duidelijk hoe groot Brazilië is!
De laatste 3/4 uur vliegen we over het oerwoud. Bos, bomen jungle hoe moet je het eigenlijk noemen. In de Amazone is het het hele jaar door 30-35 graden. Alleen de regen verschilt en wij zitten in het droge jaargetijde. Dus dat is fijn. Als we uit het vliegtuig stappen slaat de hitte toe. Pfff 35 graden. Dat is weer even wennen.
We worden opgehaald door de chauffeur van Amazon Green Tours waar we de jungletocht bij geboekt hebben. Hoe relaxed is dat!
Het Taj Mahal hotel is een schoolvoorbeeld van vergane glorie. We proberen meteen Manaus in te gaan, wat toch wat langer duurt door ons gedrentel, maar ach. Even op het dak kijken daar is een klein zwembadje. Het beroemde theater van Manaus is vlakbij. Gebouwd in de rijke rubbertijd.
Daar is ook een heel gezellig plein voor. De rest van de stad is vies en druk en lawaaierig. Op de markt draaien ze overal muziek. Het lijkt wel kermis. Wel
kan ik er nog een leuke junglebroek scoren. Als het donker wordt gaan we ons wat onveilig voelen en gaan we snel terug naar het leuke plein. Op mijn verzoek gaan we pizza eten. Amazonevoer krijgen we nog genoeg! En s'avonds gaan we inpakken. We mogen maar 10 kilo meenemen. En dat is een hele uitdaging, zeker voor mij.