Santa Cruz, Galapagos

15 augustus 2018 - Santa Cruz, Ecuador

We staan om 6.00 op. Om 6.30 uur worden we opgehaald met een taxi om ons naar het vliegveld te brengen. We doen weer een vakantie in een vakantie.
We vliegen naar de Galapagos eilanden. Dat duurt ongeveer 1,5 uur. Zij liggen zo'n 1000km buiten de kust, midden in de oceaan. We worden opgewacht door een mevrouw die geen Engels spreekt. Gelukkig spreken wij een woordje Spaans. Met een bus gaan we naar een haventje. Daar varen we over met een bootje en daar staat Enrique onze gids ons op te wachten. Zijn auto is stuk, dus rijden we met iemand anders mee. En zijn vrouw rijdt ook met ons mee. Dus zo we meteen op weg naar onze eerste excursie op de Galapagos eilanden. We regelen eigenlijk altijd alles zelf, maar in dit geval waren we bang dat er misschien geen excursies meer te krijgen zouden zijn. Dat geldt wel voor de cruises( die echt onbetaalbaar zijn) , maar dus eigenlijk niet voor de dagtochten. Komen we nu achter. Nou ja, ook wel lekker dat alles nu geregeld is.
Onze gids heeft zoveel overgewicht dat hij erg moeite heeft met lopen. Dat wordt dus een korte wandeling bij de Gemelos, die we zonder hem gaan doen. Dat zijn inzakkingen in de aarde na vulkaan uitbarstingen. Prachtige begroeide diepe putten in de aarde. Daarna gaan we verder naar een lava tunnel. Een lange tunnel onder de aarde waar vroeger lava door heeft gestroomd. Hiervan zijn er meer op de eilanden. En we eindigen bij de grote reuzen schildpadden. Hier lopen er erg veel van in de rondte. Helaas slaat hij een meer over met rode algen en een panoramisch uitzicht, maar daar komen we later pas achter.
Rond half 2 komen we bij ons hotel aan. Een prachtig hotel. Hotel Fiesta. Met een klein zwembadje. En het ligt aan de rand van het dorpje aan de natuur. Dus het is er heerlijk rustig. Ah, een verademing na de drukte van de steden.
Helaas ben ik niet erg lekker. Erg moe en mijn lijf doet zeer. Ik doe helemaal niets. Behalve op bed en aan het zwembadje liggen. Heerlijk! Martin is onrustig en gaat even het stadje in en wat te eten kopen.
"s Avonds ga ik me koortsig voelen. Oh jeeh, ik hoop dat ik me morgen beter voel voor de excursie! Maar lekker vroeg gaan slapen.