Santa Cruz, Galapagos

16 augustus 2018 - Santa Cruz, Ecuador

We staan om 7.00 uur op. Gevoelstijd 8.00 uur ivm 1 uur tijdsverschil in ons voordeel. We worden om 8.00 opgehaald voor een excursie. Plazas en Punta Carion. Het wordt een totaal andere excursie dan omschreven.
Eerst zitten we 1 uur in een busje om alle toeristen van hun hotels op te halen. Het regent behoorlijk en wij zitten lekker droog. Als we bij de boot aangekomen zijn is de lucht blauw. We varen naar een onbewoond eiland. Daar is een broedplaats voor fregat vogels en the blue footed boobie. Wauw, wauw, wauw. Alsof je in een natuurfilm loopt. Er zijn zoveel grote vogels! En het bijzondere van de dieren hier is dat ze bijna geen natuurlijke vijanden hebben. En dus bijna niet bang zijn. Ze blijven allemaal gewoon zitten. Zo ook met de leguanen. Een leguaan kruiste rennend ons pad, opgejaagd door een andere die zijn territorium verdedigde. Van en naar het land gaan we in een dinghy. Op en uitstappen is nog niet makkelijk. Een Engelse dame stapt mis en ligt in het water. Gelukkig alleen materiele schade.
We varen verder naar een prachtig strand, waar je ook kunt snorkelen. Er was gezegd dat het water hier koud is om te snorkelen. Dus hebben we voor vandaag en morgen wetsuites gehuurd.
Maar dat is voor vandaag overbodig. Het water valt mee en het snorkelen tegen. Er zijn enkele vissen en het water is door de golven en de wind vrij troebel. Nou ja, vanmorgen was het overweldigend mooi:)!
We gaan eten in het visstraatje. Er staan allemaal tafeltjes op de straat en vissen en kreeften uitgestald. We nemen een kreeft met zijn 2-en. Martin vindt het heerlijk. Ik kan het eten, maar het gaat me ook tegen staan. Dan mag Martin de rest, vind hij niet erg!