Santa Cruz, Galapagos

17 augustus 2018 - Santa Cruz, Ecuador

We worden om 7.00 uur opgehaald. Oef en dat in onze vakantie! Hier regent het weer. Het lijkt erop dat het weer aan deze kant van het eiland veel slechter is.
Weer met de auto en ongeveer 2 uur op de boot. We liggen heerlijk op de punt. Uit de wind en in de inmiddels verschenen zon. Een heerlijke tocht, met een prachtig uitzicht.
We varen naar Bartholemeus. Een vulkaan eiland met praktisch geen leven, maar wel een interessant lava landschap, wat ons doet denken aan de maan. We lopen naar de top en hebben een geweldig uitzicht met prachtige kleuren van het zwart, het toch witte zand en de turquoise blauwe zee!
Toch gaat mijn hart meer springen van het zien van dieren, bemerk ik nu.
We varen verder om te gaan snorkelen. Hier is het water wel helder en genieten we van onze wetsuit die ons lekker warm houdt. We zien allerlei soorten prachtige vissen en hele grote zwart met rode zeesterren.
Als we terug zijn lopen we nog langs de visafslag. Vandaag ligt de zeehond er niet. Maar wel veel pelikanen en andere vogels. En we gaan toch nog een tour boeken voor onze vrije dag morgen om te gaan....... Ooooh wat hebben we daar een zin in. Maar wat dat wordt kan je morgen lezen:).
Outlook voor iOS downloaden