Van Ubatuba naar Paraty

8 augustus 2017 - Paraty, Brazilië

De dames van het huisje brengen ons naar het busstation. Daar gebeurt iets heel naars. Een oude man ligt op de grond voor het loket en twee mensen zijn hem aan het reanimeren. Hij wordt steeds grauwer. De ambulance komt en de verplegers proberen nog van alles maar de man overlijdt. Tussendoor komt een vrouw en die rent bijna hysterisch weer weg. Als de man al overdekt is met zilverfolie komen er een jongeman en een jonge vrouw aan. Zij barsten in tranen uit en rennen ook weg. Heel apart en naar allemaal. We zijn alle drie aangeslagen.

Na een korte busrit van anderhalf uur komen we in Paraty aan, een koloniaal stadje. De pousada Solar do Algarve is vlakbij het busstation. Het heeft een heerlijke relaxte sfeer. Zo ook het hele stadje met een prachtig historisch centrum. Wel heel erg toeristisch. Hier zijn ook Europese toeristen en dus ook Nederlanders. We lopen naar het strand. Het water vinden we helaas te vies om in te zwemmen. We nemen een lekker drankje.

De kustlijn is hier weer fantastisch. Er liggen ook erg veel bootjes om een vaartocht mee te kunnen maken. Helaas blijven we hier maar één nacht. Anders hadden we het zeker gedaan. Voorlopig de laatste keer uit eten met Raf. Want die gaat morgen weer terug naar Sao Paulo. We delen twee pizza's. Die zijn enorm hier. En we bestellen een lekkere fles wijn. Het was weer erg gezellig. Heerlijk om met Raf te zijn!