Vrijdag 19-7-2019 Colombo

20 juli 2019 - Colombo, Sri Lanka

De reis was prima te doen. We hebben amper geslapen, misschien 2 uur in totaal. Maar om te denken ook als ik niet slaap rust ik uit kon ik er heel rustig onder blijven :).

Uit het vliegveld komen duurt allemaal behoorlijk lang. Meteen weer een kursus onthaasten.

We laten ons ophalen door het hotel. Hoe luxe! Dus staat er een aardige meneer met een bordje met onze naam voor ons klaar. Heerlijk. Zeker ook omdat er een lange rij bij de taxi's staan. Het is een gekkenhuis met mensen met karren en koffers en auto's voor het vliegveld. Het duurt wel even voordat onze chauffeur er doorheen komt.

Op zich zou het 40 minuten naar ons hotel zijn. Maar in de binnenstad staat alles vast en we doen er 70 minuten over. Colombo is net als bijna alle hoofdsteden, heel druk en vol lawaai.

Ons hotel Highbury Colombo is een oase van rust. Met een prachtige tuin en overal kunst en veel oog voor detail. Heerlijk om bij te komen. We krijgen een kopje thee in de tuin. We gaan een dutje doen, we zijn wel heel moe en  moeten wennen aan de klamme hitte. Rond de 30 graden.

We trekken er om 17.00 uur op uit. We lopen naar het strand. Prachtig de zee en goor de troep. Het waait heel hard, wat de zee lekker wild maakt en verkoelend werkt.

We gaan vlakbij in een pizzeria eten. We wilde Indiaas, ik dacht dat we daar nog langs zouden komen, Martin dacht dat het de andere kant op was. We gingen mijn weg, nooit doen hahaha Martin heeft ( in dezen!) bijna altijd gelijk. Geeft niets we gaan nog genoeg Indiaas eten.

1. Alma:
    20 juli 2019
    Veel plezier Fijke en Martin! En naast reisplezier ook reiswijsheid toegewenst. Maar jullie hebben al een behoorlijk bagage 😃, dus dat komt vast goed!

Groetjes Alma
  2. Fijke & Martin:
    10 augustus 2019
    Dank je Alma,
    En gelukkig is het allemaal goed gegaan, ook met het land zelf!
    Lieve groetjes van Martin en Fijke