Vrijdag 9-8-2019 Negombo - Malediven

10 augustus 2019 - Rannalhi, Maldiven

We staan om 4.00 uur op, oef......Om ons vliegtuig van 7.20 uur te halen.

Er zou een taxi komen, die we al betaald hebben.

Om 4.30 uur. Ik ben benieuwd en heb er geen goed gevoel over. En dat gevoel klopt. De taxi komt dus niet, lekker dan! Wij zitten alleen in het hotel. Er is verder niemand. We hebben geen telefoon nummer want Sawwa heeft het hotel voor ons geregeld. Het huis achter ons is ook leeg. Daar staan we dan in het donker, om 4.30 uur in een verlaten achteraf straatje. We gaan maar lopen naar de hoofdstraat. Al snel zien we een man. Ik vraag aan hem of hij een taxi kan bellen.

Dat wil hij en dan komt er binnen 10 minuten een taxi aan. Zijn neef die vlakbij woont. Pfff dat was even spannend! Zo komen we toch nog op tijd op het vliegveld aan. Maar goed dat we ruim de tijd hadden genomen!

Het is 70 minuten vliegen. Prachtig om boven de Malediven te vliegen en al de Atollen boven en dus ook onder water te zien met de turquoise blauwe randen zo midden in de zee!

Wij lopen naar het tafeltje van Het Fihalhohi Island Resort waar wij zitten. We hadden de transfer naar het eiland nog niet geregeld. We moeten even 3/4 uur wachten op de volgende vlucht. De boottocht duurt ook 3/4 uur en dan zijn we er! Een warm ontvangst met koude geparfumeerde doekjes om op te frissen. Een welkomstdrankje en iemand die ons persoonlijk komt inchecken. Wat een luxe. Het resort ziet er prachtig en verzorgd uit. Het water dus turquoise blauw en het zand poederzacht en helderwit. Diepe zucht, wat een schoonheid!!!

Onze kamer is op de eerste verdieping en kijkt uit op bomen. En is daardoor wat donker. Dat is net wat minder.

We gaan snel de zee in. Het water heeft een heerlijke temperatuur! Alle eilanden zijn van koraal en er zwemmen dus heel veel vissen. Het is zo mooi snorkelen!!! Vaak moet je eerst een uur in de boot om dit te kunnen zien.

Het eten is buffet eten. Heel vers en uitgebreid en heerlijk. Met verukkelijke toetjes,oeioeioei. We zijn in het paradijs aangeland :) :) :) :).

Om het paradijselijke gevoel nog iets te vergroten vragen we of het mogelijk is om een andere kamer te krijgen met uitzicht op zee. En dat is mogelijk! Morgen gaan we verhuizen.

We besluiten ook om er nog een dag aan vast te plakken. Het oorspronkelijke plan was nog een dag op het hoofdeiland Mahe, maar we verblijven liever hier. Het is veel goedkoper om online te boeken dan direct hier. Dus we gaan op zoek en boeken een watervilla, geweldig om dat een dag mee te maken. Als je hier toch bent ...... :).

Eigenlijk zou ik deze dag heel moe moeten zijn, ik heb minder dan 4 uur geslapen, maar daar merk ik niets van. Zoveel schoonheid om je heen geeft je energie! :)