Woensdag 24-7-2019 Sigiriya

24 juli 2019 - Sigiriya, Sri Lanka

Martin heeft heerlijk geslapen. Ik helaas niet, te warm! Maar zo te horen hebben mensen in Nederland daar ook last van met de hittegolf.

Onze kamer is in een nieuw gedeelte van het huis. Voor onze kamer is een hele grote ruimte met een lekkere hangbank en we hebben een privebalkon. We zien al snel een ijsvogel, andere vogels en eekhoorntjes. Heerlijk ontbijten zo!

We gaan vandaag naar de Sigiriya Rock. Een bijzondere berg in een vrij plat landschap. Een KingGod uit ongeveer 500 na Christus, of moeten we zeggen 1000 jaar na Boeddha heeft op de rots een paleis gebouwd. Volslagen idioot. Maar nu kan je de rots op klimmen via 1200 honderd treden. Een leuke workout! Je komt langs leeuwenpoten. Prachtige fresco's en op de top zijn nog restanten/ funderingen te zien van het paleis. En je hebt er natuurlijk een fantastisch uitzicht! Met onderweg weer heel veel schattige aapjes!

Sawa brengt ons terug naar onze homestay. En we gaan naar de rivier. Lekker bijkomen met onze voeten in het water. Met knabbelende visjes aan onze voeten.

Een vrouw uit het dorp komt wat was doen en gaat daarna in haar sari zichzelf wassen.

Wij gaan daarna ook het water in, heerlijk! Jammer dat er ergens een machine aan gaat, die niet meer uit gaat. Terug naar de kamer dan maar.

Om 15.00 uur komt Sawa ons weer ophalen. We gaan naar de Dambulla tempel. 5 grotten waar allemaal Boeddha's in staan en die helemaal beschilderd zijn. Heel indrukwekkend met een bijzondere sfeer. Vooral de eerste en kleinste grot heeft een hele serene Boeddha waar we alletwee door geraakt worden. We worden er heel rustig en vervuld van. Wat een verschil met Jezus aan het kruis. Daar wil je toch niet echt heel goed naar kijken!

Op de terugweg komen we langs de grootste groothandelaren groentemarkt van heel Sri Lanka en we gaan even een kijkje nemen.

Terug in het hotel eten we op ons balkon weer een heerlijke ricecurrie.

Wat was het weer een fantastische dag! Ik vind Sri Lanka echt een heel bijzonder land. Meer en beter dan ik had verwacht :)!