Zaterdag 20-07-2019 Colombo

20 juli 2019 - Colombo, Sri Lanka

Na een heerlijk ontbijtje gaan we met een tuktuk naar het station in het centrum. We willen alvast kaartjes kopen voor de trein naar Anuradhapura. De man vraagt ons hele reisschema en gaat zitten rekenen??? Dan komt hij met een heel goed voorstel om van daaruit met een auto en privé chauffeur verder de bergen in te gaan. Oke. Dat klinkt goed en hij geeft echt een goede prijs in euro's.  Minder dan dat er in the lonely planet stond aangegeven. Jaah, we gaan het doen! Hahahahaha wat een luxe en verwennerij! Hij rekent het weer om in roepia's tegen een hele ongunstige koers. Daar hadden we nog in kunnen onderhandelen. Nou ja....

We gaan verder de stad in. Natuurlijk weer langs markten, straatjes en tempels. Vooral de grote Boeddha tempel Gangaramaya  heeft prachtige Boeddha's! Ik wordt er heerlijk rustig van als ik er naar kijk.

Ik heb weer kristallen armbandjes mee genomen. En er zijn genoeg arme vrouwen om ze aan te geven!

Daarna laat een tuktuk driver ons verschillende plekken in de stad zien. En hij wil ons graag naar een edelstenenwinkel brengen. Dan krijgt hij voor 2 euro gratis benzine. We krijgen daar meteen een rondleiding over hoe het gedolven en geslepen wordt. Mooi om te zien. En hij is een hele goede verkoper. Ik wilde eigenlijk niets kopen, maar laat me toch verleiding om een ring te laten maken met een mooie saffier erin. Helemaal zoals

Ik het mooi vind! We betalen en in de avond wordt de ring naar ons hotel gebracht. En gelukkig dat gebeurt ook!

We eten in ons hotel. Een heerlijke currie! Dit belooft wat voor de vakantie. Dit zal waarschijnlijk iedere keer anders worden klaar gemaakt. Dus dat wordt smullen!

1. Annalien:
    21 juli 2019
    Klinkt goed Fijke!
  2. Fijke & Martin:
    10 augustus 2019
    Hoi Annelien,
    Ja, we hadden weer een prachtige reis, met een heerlijke Malediven kers op de taart. Je had gelijk, voor eeuwig verpest! Hahahahaha!
    Lieve groetjes van Fijke