Zaterdag 27-7-2019 Kandy-Ella

28 juli 2019 - Ella, Sri Lanka

We staan vroeg op want we hebben een druk programma. Hard werken zo'n reis :). Om 8.00 uur zou Sawwa ons op komen halen, maar hij is er helaas pas om 8.50 uur. Hadden we dat maar geweten, dan hadden we wat langer kunnen slapen. Hij is tot 3.50 uur in de nacht nog bezig geweest met het slot te laten repareren, auto terug te brengen enz. Hij ziet er moe uit.

We gaan met de auto naar Nuwara Eliya.

Ondertussen bezoeken we een theefabriek. Ik vind het heel interessant om te zien. Martin gelooft niet dat ze die verouderde machines nog gebruiken. De thee die je daar kan kopen is echt belachelijk duur! Ik koop een minidoosje witte thee.

Dan wordt het stressen, halen we de trein op tijd? Hard rijden over de slingerende bergweg. De beloofde waterval zien we even kort vanuit de auto. Martin wordt sjachereinig. Hij haat stressen. En het is wel weer veel allemaal. We komen net op tijd aan. Dan blijkt dat de trein 50 minuten vertraging heeft hahaha. Het is een drukte van belang. Sawwa moet nog de treinkaartjes ophalen bij de conducteur. Die vindt hij verbazingwekkend snel in de drukte.

De treinreis is werkelijk prachtig. We rijden door de bergen, theeplantages en bossen. De deuren staan open en daar kan je ook kijken en uithangen, geweldig!

Aan het einde van de reis pikt Sawwa ons weer op en brengt ons naar onze homestay. Een fantastische plek aan de rand van een berg. Met een balkon met een schitterend uitzicht.

In de 2 kamers er naast zijn leuke mensen, waar we reisverhalen en tips mee uitwisselen. Hier komen we tot rust en we eten heerlijk in de homestay.

Morgen uitslapen!