zondag 19 juli Puerto Viejo de Sarapiqui

19 juli 2015 - Sarapiquí, Costa Rica

Wild water rafting
Nou ja, wild..... De rivier stond lager als normaal, wat ik eigenlijk niet snap met al die regen. Maar het raften was supergaaf. Helemaal Martin vond het geweldig! Tja, water, bootje, hoe kan het ook anders.
Van hem mocht het nog wel wat wilder. Nou dan weten we dat we niveau 4 wel kunnen. Nu was het 2/3. Wie weer gaan we het nog een keer doen. Rivieren zat hier.
We gingen in twee rubber bootjes met twee families en wij. En een persoon in een kano voor de extra veiligheid. In het andere bootje vloog iedereen eruit bij een bocht. Voor hun gevoel bleven ze best wel lang onder water en dat vonden ze eng. Dus die hadden spanning zat.
Nu zaten we op de Sarapiqui. Er is een project om meer bomen te planten aan de oever, zodat de erosie minder wordt. De rivier niet te wijd wordt. Want als die wijder wordt vindt er meer verdamping plaats en gaat die eerder opdrogen. En dat moet je niet hebben. Niet voor de natuur, maar ook niet voor de toeristen. Want het raften en floaten is een belangrijke inkomsten bron voor vele mensen hier.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade