Zondag 21-07-2019 Anuradhapura

22 juli 2019 - Anuradhapura, Sri Lanka

Toen we gisteren gingen slapen dacht ik nog dat we mooi door ons jetlagje van 3,5 uur heen zouden rollen. Dat viel toch nog even tegen! Ik was wel heel moe, maar sliep pas om 2.30 uur. Martin al veel eerder.

Na het weer heerlijke ontbijtje hadden we meteen een tuktuk naar het station. We waren er achterlijk vroeg. 70 minuten te vroeg, hahaha! En eigenlijk vond ik het heerlijk! Gewoon zitten, kijken, niets hoeven. De tijd hebben, beetje babbelen, dat is ook vakantie!

We zaten super de luxe 1 ste klas. Airco en heel veel beenruimte. We hebben 4,5 uur gedaan over ongeveer 150 km. Mooie tocht en lekker weggedoezeld.

En toen zouden we opgewacht worden door onze chauffeur. Zou hij er staan? Ja! Een leuk joviale man. Daar gaan we dus 2 weken mee optrekken. Ook best spannend. Hij brengt ons naar het hotel. Hermitage Lake View. Een prachtig uitzicht over een meer vol met waterlelies! De kamer is simpel, maar prima.

We gaan een mooie wandeling maken langs een ander meer vlakbij. En om 19.00 uur worden we opgehaald door Sawwa, ons chauffeur die ons naar een restaurant brengt. Hoe cool is dat!

We eten weer currie, oef, deze is heel wat pittiger.