Zondag 28-7-2019 Ella

29 juli 2019 - Ella, Sri Lanka

Gisteravond was er toen we gingen slapen veel lawaai in onze kamer. Echt balen. Lang leve de oordopjes! Zo heb ik toch nog goed geslapen. Martin slaapt er sowieso doorheen. Het blijkt dat het warmwatersysteem op ons dak staat en nog aanstond :(.

We kunnen lekker uitslapen, heerlijk! Toch ben ik al weer om 8.00 uur wakker. Haren wassen, yoga en weer een vurrukkuluk ontbijt, wat weer meteen als lunch kan voldoen.

Lekker tutten op ons fantastische balkon en bijkomen. Sawwa komt ons om 13.30 uur ophalen. Hij heeft gisteren waarschijnlijk iets verkeerds gegeten en heeft vaak overgegeven en gepoept. Hij ziet er niet uit. Gelukkig rijden we maar ministukjes en kan hij tussendoor steeds slapen. Hopelijk knapt hij snel weer op. Anders nemen we morgen wel een tuktuk.

We gaan naar little Adam's piek. Eigenlijk een korte wandeling naar de top van een heuvel. Het is er superdruk en er komt zelfs een ijsjesverkoper langs gelopen met een toeter. En  er zijn  betonnen trappen naar de top gemaakt. Lopen wij met onze bergschoenen! Maar voor sommige stukjes toch wel fijn.

Hierna rijdt Sawa ons naar de Nine Arch Bridge . Maar eerst even een kokosnootje drinken. Die kan hij binnen houden, dus dat is een goed teken.

Het is nog best een steile afdaling naar het spoor wat over de Nine Arch Bridge loopt. Maar zeker de moeite waard. Al stikt het hier ook weer van de toeristen.

Sawa brengt ons terug naar het hotel. Wij frissen onszelf op en lopen met onze buren via een shortcut naar het dorpje. Een heel gezellig toeristendorpje met veel restaurantjes en terrasjes. We drinken onze eerste cocktail van onze vakantie.

De terugweg voelt weer als een avontuurtje. In het pikkedonker lopen we terug over de rails en klimmen weer omhoog naar onze heerlijke kamer. En we praten nog even gezellig met onze Nederlandse buren.

Het was weer een hele fijne dag!