Amazone

18 augustus 2017 - Amazone, Brazilië

In de ochtend willen we zelf gaan kanoën . Dat vindt de eigenaresse toch een. Eetje eng en ze stuurt een jonge man met ons mee. Die praat alleen Portugees, maar we kunnen hem wel een beetje verstaan. We gaan in een kleine wiebelige kano. Het leuke ervan is dat hij ons weer kan wijzen op dingen en we gaan de bomen in. In deze kleine boot varen we dus letterlijk over boomtoppen heen en langs andere boomtoppen. Dat was ook zo in de grotere boot, maar nu besef je dat nog meer. Waar we nu varen is het in het droge seizoen land. En dat kan dus meer dan 6 meter schelen! Dat maakt het Amazone gebied ook zo speciaal. En wat een rust straalt ervan uit!
Na de laatste lekkere lunch vertrekken we weer naar Manaus.
20 minuten met de boot. 1,5 uur met een busje. 20 minuten weer met een boot. Dan varen we over de grote Amazone rivier naar de andere kant. Lijkt bijna op een meer zo wijd en we varen weer over de " meeting of the rivers" . Daar wacht een taxi op ons die ons naar het hotel brengt. Het sluit allemaal naadloos aan op elkaar en is perfect geregeld door Elso van Amazone Greentours. Zo willen we wel vaker reizen :).
We gaan weer naar hetzelfde hotel. The Taj Mahal. Eigenlijk geen aanrader. Echt vergane glorie. Het is een heel groot hotel. Waarschijnlijk gebouwd in de jaren zestig als je naar het interieur kijkt. En daarna nooit meer iets aan gedaan lijkt het wel. De kamers zijn wel groot. In de vorige kamer lekte de douche. Nu lekt de kraan de douche en de badkamer vloer is nat. Ach ja. We gaan weer pizza's eten op het leuke pleintje. En koffie en thee drinken bij de koffietent. Deja vu? Nee, one trick ponies.