Donderdag 14-8-2019 Malediven- naar huis

17 augustus 2019 - Koog aan de Zaan, Nederland

We staan om 7.00 uur op. Om nog zoveel mogelijk van deze prachtige plek en watervilla, te kunnen genieten. We duiken meteen de zee in, Tibetanen en ontbijten.

Na het ontbijt maken we nog een prachtige lange snorkeltocht. Aan de rand van het koraal, waar de diepte van de zee begint. We zien weer hele bijzondere nieuwe vissen en een grote engerd, met een bek vol tanden. We kunnen ook zo lang snorkelen, omdat het vandaag heerlijk zonnig is!

Na de lunch duik ik nog een laatste keer het water in en vergeet helaas mijn snorkel en duikbril die ik in een boom had gehangen, nou ja...

Om 15.30 vertrekken we met de boot, helaas en met pijn in ons hart. Wat is het hier mooi! Hier willen we echt wel naar terug en dat hebben we eigenlijk bijna nooit.

We hebben een lange reis voor de boeg. 5 uur wachten op het vliegveld in Male en dan 3 vluchten met een nachtelijke overstap. Maar het gaat eigenlijk heel relaxed en ook de tijd vliegt voorbij.

Op Schiphol is het even spannend of Martins koffer erbij zit. Maar na 3/4 uur koffers kijken zit zijn koffer bij de laatste. Gelukkig maar!

En dan staat Felix ons weer op te wachten om ons naar huis te bergen. Zo fijn is dat!

En dan kunnen wij terug kijken op weer een fantastische reis. Misschien wel de allerfantastische!!!