Donderdag 6 augustus Van Grecia naar San José

6 augustus 2015 - San José, Costa Rica

En de cirkel is rond.

Eigenlijk wilde ik het vandaag de geluksvogels noemen. Omdat het ernaar uitzag dat we de krater van de vulkaan Poas wel konden zien. Terwijl er al andere mensen drie dagen op aan het wachten waren. De wolken trokken op en wij gingen op weg. Maar helaas na 3/4 uur rijden zagen we toch wolken om de vulkaan komen en we moesten nog even. Dus toch geen geluksvogels? Nou, zeker wel....... De weg er naar toe is net zo belangrijk als het doel. En naar dat principe leven we. Onderweg voel ik me wel gespannen of we het wolkenloos redden, even baal ik dat we toch te laat zijn vertrokken, al waren we heel vroeg op. Kwart voor 7 al! En dan laat ik het los. In Monteverde wordt reclame gemaakt met hoe bijzonder het nevelwoud is. Hier wordt gebaald als de nevel komt en je de krater en het meer niet meer kan zien. En dan lijkt het nevelwoud niet meer belangrijk te zijn. Wij kunnen gelukkig genieten van de weg, het nevelwoud zelf.
De vulkaan is op ongeveer 2000 meter hoogte. Daarmee kiezen we er dus voor om in de kou en de wolken te lopen. Met grote kans op regen. En ja hoor! Het regent pijpenstelen. Maar daar zijn we goed op berekend. We hebben en een regenjas, en een poncho en een paraplu mee. Dus ons kan niets gebeuren. De krater zien we even een beetje, het meer helemaal niet. Maar de wandeling is mooi en........ Er zijn heel veel eekhoorns!!!! Schattig!!!! We doen stout en geven ze toch wat maiscrackertjes die ze uit onze hand eten. En als je het crackertje vast blijft houden, blijven ze zo even eten met een pootje op je vingers. Aaahhh, zo lief!!!
Het woud zelf is weer heel anders als in Monteverde. Wel mooi, maar niet zo mooi als in Monteverde. Maar dat kan ook bijna niet.
Dan rijden we verder naar San José. File in een stadje, maar verder gaat de reis voorspoedig. En we zijn blij dat we de auto heel kunnen afleveren.
We logeren in hetzelfde hotel als waar we in begonnen en krijgen toevallig ook nog eens dezelfde kamer! En zo is de cirkel rond. Waar we eerst nieuwsgierig waren voor wat er kwam, kijken we nu terug met veel voldoening op een geweldige reis. Waarin we erg genoten hebben van elkaar en van de overweldigende natuur. De aardige mensen en al het moois wat we gezien en meegemaakt hebben.
We trakteren ons zelf met een chique etentje in een Argentijns restaurant. En wie weet is dat een hint voor een volgende reis.