Van Rio de Janeiro naar Ilha Grande

20 augustus 2017 - Angra dos Reis, Brazilië

Het hotel waar we in zaten heet Belga. En dat was vlakbij het vliegveld. Het tegenovergestelde van het vorige hotel. Een piepklein kamertje en splinternieuw. Heel smaakvol gedaan met een douchecabine van plexiglas die je allerlei kleurtjes kan geven. Het prullenbakje is ook zo klein dat we de overgebleven pizza punt er niet in weg kunnen gooien. Het ontbijt werd met veel zorg geserveerd.
We nemen weer een taxi naar het busstation. Het wordt wel spannend vandaag of en wanneer we een bus kunnen krijgen en hoe het met de boot gaat.
Er rijden heel weinig treinen in Brazilië dus het vervoer gaat per bus. Voor lange afstanden heb je hele luxe bussen. Het busstation is gigantisch in Rio. Het lijkt een beetje op een vliegveld. Met heel veel bewaking van allerlei soorten. Politie, militairen en ander soort bewakers.  En verder allerlei winkeltjes en vreetschuurtjes. We hebben al over 3/4 uur een bus dus dat gaat goed. Het is ongeveer 3 uur rijden. Weer langs die prachtige Costa Verde.
We komen voor 14.00 uur in Angra dos Reis aan. We gaan naar een toeristen info centrum. Zij geven ons een telefoon nummer dat wij kunnen bellen om te vragen hoe laat de boot naar praia Vermelha gaat. ??? Weten zij dat niet? Gelukkig bellen zij voor ons. Hij gaat om 17.00 uur. Precies wat reisleider Martin ook al had uitgezocht. Ik reis namelijk met een fantastische reisleider die het leuk vindt om de dingen uit te zoeken. En dat doet hij zo goed dat ik het helemaal kan loslaten . Heerlijk hoor.
Maar nu. We hebben drie uur te overbruggen en staan met onzen koffers. Die toeristeninfo mag ze niet in bewaring nemen. Het restaurant wil het ook niet. Gelukkig op een andere plek wel.
Nu kunnen wij rustig het vissersstadje bekijken.
Het is heel interessant om te zien hoe een vissersboot gelegd wordt. Grote plastic ton na ton wordt uit het ruim gehesen en in kratten gegooid. Een visje stelt hier niets voor! En er zwermen heel veel prachtige grote vogels boven. Inclusief gieren. Daar zijn onze meeuwen niets bij!
We gaan uitgebreid lunchen om half 4.
Voor 17.00 staan we op de kade voor onze boot. We zijn benieuwd. Gelukkig zijn we niet de enige voor Praia Vermelha. Er komen wel herhaaldelijk boten voor Abrao. Maar dat ligt aan de andere kant van het eiland. Niente boot voor ons strand. Shit! En om half 6 blijkt dat die ook niet gaat! Te veel wind!!! Nou lekker dan!!! We balen echt. We hebben al zo lang gewacht! Voor niets dus. En nu? We lopen naar een hotel. En na een half uur dat we binnen zijn barst er een tropische bui los die de hele tijd duurt. Toch nog geluk?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade