Zondag 11-8-2019 Malediven

12 augustus 2019

Tibetanen en ontbijten. Ik koop een uitklapbare kaart waar veel malediefse vissen op staan. Leuk om preciezer naar ze te gaan kijken en ze te gaan identificeren/determineren. Dat blijkt nog best heel lastig te zijn, maar wel leuk!

Voor de rest gaat het waarschijnlijk drink, eat, snorkel, read, sleep and repeat worden. :)

Gisteren hadden we een prachtige vleermuis in de boom voor ons huisje gezien. Die zat lekker te knabbelen van ronde balletjes in de boom. Die zijn heel hard en hij/ zij had er veel moeite mee. Liet het tot 2 x uit zijn mond op de grond vallen.

Het is vandaag offerfeest voor de Moslims. Dan hebben ze ook een aantal dagen vrij. Dat maakt dat er nu veel moslim toeristen zijn. Een ook in een boerka. Ze tilt dan iedere keer het flapje voor haar mond op om een hapje te kunnen nemen. Ze heeft zelfs handschoenen aan in deze hitte. Naar om te zien.

Er komt een klein optochtje voorbij met groen verklede mensen die het kwaad en alle zonden moeten voorstellen. Het is de tijd van het loslaten van de slechte dingen en vergeving.

Om half 5 gaan we even 5 minuten een duikervaring doen. Voor mij om te kijken of ik nu wel kan klaren. Helaas, het lukt nog steeds niet. Mijn oren ploppen niet, waardoor ik niet kan duiken. Jammer! Bij Martin gaat het wel. Maar hij vind het niet leuk om in zijn eentje te gaan duiken.

Nou ja, loslaten maar weer. Het snorkelen is ook prachtig!

Om zes uur kwam er een enorm donkere lucht aanzetten. Mooi om te zien. Het ging hard waaien en toen barstte de regen los! Dat is natuurlijk weer minder. Maar we hebben een mooie dag gehad. Het blijft de hele avond pittig regenen. Morgen hopelijk weer droog weer!