Vrijdag 2-8-2019 Arumgam Bay- Tissamaharama

3 augustus 2019 - Tissamaharama, Sri Lanka

Opstaan, yoga, zwemmen en dan ontbijten. Heerlijk!!! Het is hier zo fijn en geweldig dat ik het amper kan bevatten! Jammer om weer verder te gaan, maar ook Oke!

Sawwa is ruim op tijd en we vertrekken eerder. En dat is maar goed ook. Want 20 minuten later kom ik er achter dat ik mijn telefoon vergeten ben! Chips! We draaien meteen om. Gelukkig hebben ze hem gevonden. Oef! En Sawwa had daar gedoucht en was ook spulletjes vergeten, dus die kan hij ook meteen meenemen. Normaal als zijn baas een tour boekt regelen zij ook de hotels. Met slaapplaats voor de chauffeur en gratis eten. Nu, omdat wij de hotels al geboekt hadden moet hij het zelf regelen en kost het veel meer geld voor hem. Hij moet nog maar afwachten of zijn baas dat terugbetaalt. Dat is echt slecht geregeld hier.

Het is ongeveer 3 uur rijden naar Tissa, wij doen er 4,5 uur over met wat stops. We komen onderweg weer 2 olifanten tegen. Die staan te bedelen aan de kant van de weg. Want het Yala park is omheind. En sommige olifanten kunnen daardoor niet genoeg eten vinden en hebben honger. Dat is waardeloos natuurlijk! Maar de boeren eromheen willen die omheining, anders eten ze de oogst op. Op sommige plekken zitten de boeren 3 maanden lang in boomhutten de wacht te houden om vuurwerk af te stekken als olifanten hun oogst willen gaan eten. Dat is ook heftig.

Rond 15.30 uur komen we in Peace cottages aan. Midden op het platteland. Prachtige, zeer ruime huisjes. In ecostyle. We lunchen en gaan direct een wandeling maken naar het meer. Ze geven een gids mee. Ze vinden het te gevaarlijk voor ons om hier alleen te gaan lopen. Of gunnen de gids ook een zakcentje. Of beiden, wie zal het zeggen? Het is heel heet en vochtig. Het heeft in de ochtend geregent. Er staat geen wind. Martin heeft het echt benauwd en eigenlijk gaat het hem allemaal wat te snel. De wandeling is prachtig. Door het platteland, rijstvelden, naar een meer. Vrij dichtbij zien we een krokodil liggen. Sommige mannen zijn zich aan het wassen in het meer. Ze lijken niet bang voor de kroko's te zijn. We zijn net voor de zonsondergang weer terug.

We eten hier en proberen vroeg te gaan slapen. Martin is zo vertrokken, ik slaap helaas pas laat, 00.30 uur of zo.