Woensdag 31-7-2019 Arugam Bay

1 augustus 2019 - Arugam Bay, Sri Lanka

We verplaatsen naar het hotel hiernaast met de enge naam Tsunami hotel. Daar krijgen we de mooiste kamer pal aan het strand met een vrij uitzicht en ligstoelen. Helemaal geweldig!!!

Arugam bay is een prachtige gigantische baai met geel zand. Op sommige plekken zwart van de vervuiling helaas, maar voor het gezicht niet storend. De golven zijn bikiniverplaatsend krachtig :). Het is er heerlijk zwemmen! Het water heeft een zalige temperatuur.

Om 15.00 uur komt Sawwa ons halen voor de lagoontour. We gaan met een visser de lagoon op met mangrove bossen bij Pottuvil. Het is schitterend. Heel ondiep, de visser kan punteren. We zien heel veel adelaars, aalscholvers, reigers en andere vogels. 2 maal een gigantische krokodil in de verte. Het is een mooie tour. De vissers hebben een community van 230 mensen, waaronder de inkomsten van de tour verdeeld worden. Dat is mooi( als het echt zo werkt!).

In 2004 was hier de Tsunami die hele stukken kust en Arugam bay heeft verwoest. Zelfs hele treinen heeft verplaatst. Onze visser is daarbij zijn ouders verloren, heftig hoor!

Het verschil met ons leven, al helemaal ons vakantieleven hier en de levens hier is af en toe wel confronterend groot.

In de avond eten we weer heerlijk op het strand bij een vuur. Ik neem na afloop nog een heerlijke duik in het donker. Eerst onvrijwillig met jurk, later gewoon in bikini.

Wat was het weer een fantastische dag. We vonden de bergen prachtig, maar worden toch gelukkig allebei, blijer van de zee..........

1. Ma:
    7 augustus 2019
    Genoten van het verslag en de prachtige foto's. Wat hebben jullie toch al veel gezien. Nog heel veel plezier ! Dikke knuffel van Ma
  2. Fijke & Martin:
    10 augustus 2019
    Hoi Ma,
    Fijn dat jullie zo mee kunnen genieten!
    Lieve groetjes van Martin en Fijke