Zaterdag 10-8-2019 Malediven

11 augustus 2019 - Rannalhi, Maldiven

Voor het ontbijt lopen we even naar de zee en zien in de verte een hele school dolfijnen zwemmen! Prachtig om te zien.

Na het heerlijke ontbijt gaan we verhuizen naar een andere kamer. De koffers worden voor ons gedaan! We kijken nu vanuit onze kamer op de zee en kunnen nu in de schaduw vlakbij het water liggen. Iedere kamer heeft zijn eigen ligbedjes met kussens erin :). We hebben nu een prachtige plek!

We zien baby blacktipreefsharks en 2 grote blacktipreefsharks zo aan de kant voor onze voeten zwemmen! Heel gaaf om te zien! Ze schijnen ongevaarlijk te zijn en vooral plankton te eten ??? We gaan er maar vanuit dat dat waar is.

Het snorkelen is fantastisch hier. Zoveel verschillende vissen en zo ontzettend veel vissen. Je blijft je ogen uit kijken!

Ook bij het eten heeft iedereen zijn eigen tafel. Eigenlijk wel zo relaxed. Wij zitten aan de rand van de eetzaal, bij de zee, en de ingang, helemaal prima. Je hebt ook je eigen ober.

Het is grappig om al die verschillende nationaliteiten bij elkaar te zien. Het vliegtuig hier maar toe zat voor 3/4 vol met chinezen. Die ga je nu natuurlijk steeds meer tegen komen. Ze zijn een lawaaierig geheel! Hier zitten ook veel mensen uit India, Sri Lanka, Malediven zelf, Japanners, Russen en vanuit Europa vooral Duitsers, Zwitsers en Italianen. ( al zijn Russen ook Europeanen, maar zo voelt dat voor mij eigenlijk niet) Gek genoeg hebben we nog geen Nederlanders gezien.

En veel mensen met overgewicht.

We lopen weer een rondje om het eiland heen. Hooguit 20 minuutjes lopen haha, zo klein is het hier.

Er is een zoetwaterbron, maar die is te klein, dus hebben ze hier machines die zee water zoet kunnen maken.

Ze zeggen dat ze het afval scheiden, dat zou mooi zijn.

Wij vermaken ons hier prima! Heerlijk! Ook samen hebben we het steeds heel goed! We lachen en maken grapjes over kleine irritaties, zodat die meteen weer oplossen. Zalig!

1. Alma:
    11 augustus 2019
    Wat prachtig!!

En natuurlijk een Alma tour. Waar je ook ter wereld komt..... ik krijg in de zomervakantie minimaal 2 foto’s van mensen die Alma op een bord zien staan.
    Thanks voor die van jullie; het wordt toegevoegd aan de verzameling...

Geniet daar op de mooie plek!
    Wij zitten nog even op Bonaire. Ook aan het genieten van de onderwaterwereld. Ik voel me altijd erg klein en nietig wanneer ik onder water lig. En ik voel me te gast in een andere wereld dan.

Geniet!!!