Zondag 4-8-2019 Tissamaharama-Tangalle

4 augustus 2019 - Tangalle, Sri Lanka

Rustig opstaan, inpakken en ontbijten.

Sawwa brengt ons in ongeveer 2 uur naar Tangalle, een plaatsje aan de zuidkust. Via een prachtige plek aan het water met grote vleermuizen in de bomen.

Wij gaan naar Mangrove beach Cabanas. Wij krijgen een prachtig huisje op een leeg strand. Het ziet er geweldig uit!

Dit is de laatste dag met Sawwa.

Zijn grote wens is een eigen auto. Dan kan hij meer gaan verdienen. Zeker als hij eigen klanten gaat krijgen. Hij kan voor 75% geld van de bank lenen. Wij willen hem eventueel een persoonlijke lening geven zodat hij zijn droom kan waarmaken. Martin legt hem uit hoe hij een business plan kan opzetten. En vraagt hem dat te gaan invullen, zodat hij er verder naar kan kijken en hem daarbij kan helpen.

Als wij hem hierna zijn tip geven barst hij in tranen uit. Nu kan hij weer geld naar zijn vrouw sturen. Hij heeft het echt heel zwaar gehad de laatste 3 maanden zonder chauffeurs werk! Heel ontroerend om mee te maken.

Als Sawwa weg is zit ik aangedaan op het strand. Hoe verschillend kunnen levens zijn! En wat zijn wij toch een enorme bofkonten dat wij in Nederland met al haar mogelijkheden geboren zijn. En wat voelt het goed om een gezin te gaan helpen met een minikrediet!

Wij gaan wandelen naar een zwemplek, zo'n 100 meter verderop. Achter ons liggen lagunes en mangrove bossen. Daar is het weer heel verstild. De zee bij ons voor is te wild , met onderstromingen om in te zwemmen.

Als we terug komen wil ik gaan lezen, maar dat lukt niet. Het is hier te mooi. Ik wil alleen maar kijken en voelen. Ik ben diep geraakt door Sawwa en de schoonheid van deze bijzondere plek. En dankbaar dat wij dit mogen mee maken. En blij dat we iets voor een ander kunnen betekenen!