Amazone

15 augustus 2017 - Amazone, Brazilië

We ontwaken in de jungle! Hoe gaaf is dat! We hebben een beetje en heel licht geslapen. Het viel eigenlijk nog wel mee, dat slapen in een hangmat.  En wat helemaal mee valt is dat we geen muggenbeten hebben. We zitten namelijk aan de Rio Negro. Die is zurig, waardoor muggenlarven doodgaan en er dus veel minder muggen zijn. Beter!!!
We leggen de meeste spullen in de boot en gaan weer een jungle trekking doen. Het wandelen is eigenlijk heel weinig. We staan veel stil om uitleg te krijgen bij de verschillende bomen en planten met hun werkingen. Dat is wel heel interessant. Martin krijgt een stokje. Michel de gids had de bast eraf gehaald en het stokje verwarmt, wat gedroogd, zodat het hol wordt. En dan kan je het roken. Een natuurlijk sigaretje. Heel bijzonder hoe ze dat allemaal ontdekt hebben!  Hij heeft meer meegekregen.
Weer terug met de boot naar onze lodge. Lekker lunchen en zwemmen en een dutje doen. Toch wel wat slaap tekort. Dan gaan we 's middags kanoën. Heerlijk op het water zonder motor! Zo rustig alleen met alle oerwoud geluiden. En vanuit de boot gaan we weer heerlijk zwemmen, naast de boomtoppen en misschien wel boven bomen :) En die kaaimannen dan? Ze zeggen dat die schuw zijn dus geloven we dat maar!

Na de boottocht gaan we op de uitkijktoren naar de zonsondergang kijken. Met prachtig licht, een rood, roze gloed.  Daar kan je heel mooi zien dat we echt midden in de jungle zitten
In de lunchpauze heb ik gevraagd of we de hangmat naar onze varanda konden brengen. En ik regel 2 stoelen. We konden namelijk eerst nergens op zitten bij onze kamer. En nu kunnen we echt relaxen en deze mooie plek op ons in laten werken!
We verwennen onszelf met een caiparinha, de Braziliaanse cocktail. Alleen gaat Chico de aap met ons mee en dat wordt een strijd. Die Chico wint natuurlijk. Hij jat onze rietjes en vindt het verrukkelijk. Uiteindelijk jat hij ook Martins citroentje en komt er dan in de hangmat lekker bij zitten. Dan is hij even heel rustig, deze geweldige ADHD aap.
Na het avondeten gaan we niets meer doen. We zijn allemaal moe. Prima zo, we gaan lekker vroeg slapen. Martin valt direct in slaap. Bij mij laat die helaas op zich wachten. Het is ook wel erg heet, ook in de avond blijft het heel warm.Chico vindt de hangmat zo lekker dat hij besluit daarin te gaan slapen. Hij zegt ons nog even welterusten door het muskieten net heen. Ik hoor zachte aapgeluidjes voordat ik zelf in slaap val:).