Van Banos naar Alausi

11 augustus 2018 - Alausí, Ecuador

We doen alles op ons gemak. Voordat we weer naar onze volgende bestemming gaan. Alausi. De plek waar HET treintje vertrekt. De bussen gaan zo vaak dat we ons niet aan een tijd hoeven te houden. Dat is echt heel ontspannen. Het wachten op de taxi die ons naar het busstation brengt duurt langer.
We gaan eerst 2 uur met de bus naar Riobamba. Daar hebben we een overstap naar Alausi. Die rit duurt ook 2 uur. Het is weer een prachtige rit. Het landschap verandert van hele groene steile bergen met riviertjes naar meer glooiende heuvels. Met op de achtergrond de hoogste vulkaan van Ecuador de Chimborazo met veel gletsjers op de top. Ook wordt het weer veel droger. Bij Banos wordt bijna elk stukje land verbouwd, hoe steil of hoog dan ook. Richting Alausi wordt er veel minder verbouwd, waarschijnlijk door de droogte.
We komen rond 4 uur in het kleine stadje aan. Het hotel ligt vlak bij het busstation. Het hotel heet Gampala. Een grote overgang na het fantastische Casa Verde. Het raam van de kamer komt uit op een overdekt klein binnenplaatsje. Dus weinig frisse lucht. En het is heel gehorig. En het bed is mini. Hmmm jammer! Ik ga op een algemeen balkon zitten, dat is wel aardig. Martin gaat op zoek naar een hotel in Guaquil.
Daarna gaan we het stadje verkennen en eten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade