Puerto Lopez

27 augustus 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

Vandaag gaan we lekker luxe met de taxi naar Los Frailes beach. Volgens The lonely planet een van de mooiste stranden van Ecuador. En bijna zodra we het dorp uit zijn begint de zon te schijnen. Puerto Lopez ligt echt in een stukje waar de wolken snel blijven hangen!
Los Frailes is inderdaad een prachtig lang zandstrand! Het ligt in het National park Machichilla. Het laatste oorspronkelijke bos aan deze kant van Zuid-Amerika. Het is heel droog nu. Mede omdat het winter is. En er staan veel enorme cactussen tussen de bomen en het struikgewas. Het ziet er dood uit, maar dat is het dus niet. En dit in een sterk heuvelachtig gebied. Weer een bijzonder apart landschap.
En de zon schijnt uitbundig!  Joepie! Heerlijk, dit zochten we. De zee is heel helder blauw. We genieten volop! Aan de rand van de baai zien we ook nog walvissen!!!!
Omdat het een nationaal park is, moeten we om 16.00 uur er weer uit gaan. Onze taxi staat al klaar:).
S' avonds gaan we Colombiaans eten. Een soort krokante krullerige pannenkoeken uit de frituur van groene banaan( patagones noemen ze het) . Best lekker.