Puerto Lopez

26 augustus 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

Ik ga voor het ontbijt oefeningen op het strand doen en het is daar heerlijk, ondanks dat het zonnetje niet schijnt.
Na het ontbijt gaan we met handdoek en hangmat weer naar het strand. Maar er is meer wind gekomen en het is te koud om te gaan liggen. Jammer!
We gaan rennen langs het strand, de andere kant dan het dorp op. Dat is fijn. Er ligt best veel plastic op het strand en op de terugweg begin ik dat te verzamelen in een kapotte jerrycan.
Op Facebook bij evenementen zag ik dat er op zondag van 17.30-18.30 uur een plastic opruimactie is. Ongelovelijk hoe dat Facebook werkt. Ze weten dan waar je bent en sturen zo evenementen door bij je in de buurt. Ook wel Creepy! De opruimactie schijnt er iedere zondag te zijn. Dat vind ik een mooi initiatief en ik ga erheen. Martin gaat niet mee. Maar het is een raar gebeuren. Er is slechts 1 andere man met zijn dochtertje. De Amerikaanse dame die het organiseert zit alleen maar Spaans te praten. Haar vriend is erbij met een mooi T-shirt over plastic opruimen aan. Er wordt een foto gemaakt. En wij mogen de troep gaan opruimen en zelf lopen ze niet mee. Nou ja! En dan gaan ze het daarna wegen. Al zal het zand het zwaarst zijn en dan gaan zij zeggen hoeveel ZE hebben opgeruimd. Een hoop uiterlijke schijn! Maar, het strand en vooral de zee blijft een mini beetje schoner en dat is het belangrijkst!