Van Koog aan de Zaan naar Sao Paulo

2 augustus 2017 - São Paulo, Brazilië

We staan om 5.45 uur op. Oef.... Maar we waren al een beetje wakker, dus dat scheelde. Met de trein dit keer naar Schiphol, want Felix heeft werk! En hoe leuk, als we wat gaan drinken op Schiphol, zien we Michelle die aan het bedienen is. Echt heel leuk om haar te zien! Ze moest toevallig voor één keer ergens anders werken.

Dan 12 uur vliegen. Een directe vlucht. Ondanks alle verhalen waren we snel ingecheckt en door de douane. Het uitchecken en de bagage ophalen duurde wat langer. Alvast wennen aan het Braziliaanse tempo.

We appen Raf en hij zegt dat we uit eten gaan met de hele familie. Eerst langs het hotel. Het restaurant is vlakbij. Om de hoek. In Sao Paulo betekent dat een kwartier met de taxi. En daar zitten we dan in een heel leuk Italiaans restaurant met Raf, zijn vriendin Leticia, haar moeder, haar oma en twee tantes. Hoe bijzonder. Al zijn we wel kapot. Voor ons is het half twee in de nacht. Ach, laat maar los! En wat is het heerlijk voor Fijke om Raf na 5 maanden in haar armen te kunnen sluiten!!!!! Voor ons gevoel diep in de nacht kruipen we in ons bed.