Dinsdag 6-8-2019 Tangalle

7 augustus 2019 - Tangalle, Sri Lanka

Lekker uitslapen, oefeningen doen en heel relaxed ontbijten. Ook dat is vakantie. Het heeft vannacht flink geregend en ook in de ochtend. Gelukkig klaart het weer wat op. We hebben steeds mazzel met het weer!

Vandaag lopen we naar Mangrove Chalets waar we een gratis kano kunnen lenen om tussen de mangrove bomen te peddelen. Krijgen onze armspieren ook een beurt :).

De tocht is 10 km lang en is prachtig! Veel adelaars, aalscholvers, reigers en andere vogels. We zien iets groots en langs in het water zwemmen. Een hond? Een otter? Een slang? Nee, het blijkt een varaan te zijn. Geweldig!

Zwemmen en even lezen. De dagen van zo snel voorbij, het is alweer etenstijd. We lopen 20 minuten naar Paradise lagoon, een resort en gaan daar eten. Pizza, geen succes, het bleek een diepvries pizza te zijn, nou ja!

We gaan vanavond weer kijken voor schildpadden. Maar willen niet te ver lopen ivm het mulle zand. Het begint te regenen, we hebben onze regenjassen mee. Dan zien we opeens 3 mannen staan in het donker, onder paraplu's. Zij komen vriendelijk over, maar wat doen ze daar? Dat wordt niet duidelijk als we een praatje gaan maken.Zij hebben infraroodlampen bij zich. zijn het eierstelers, toeristen berovers? We lopen ver, maar toch wat minder relaxed en draaien weer om. Dan komen we de jonge vrouw van gister weer tegen. Nu met haar vriend die zich weer beter voelt. En 1 van die mannen. Het zijn juist schildpadbeschermers blijkt. We lopen toch weer een stuk met hun verder, maar helaas, geen schildpad gezien.

Wel weer veel kuilen en kapotte eierschillen. Die voelen elastisch, rubber/leerachtig aan, heel bijzonder. Maar wat is daar gebeurd? Zijn ze uitgekomen? Of opgegeten door een varaan? De volgende dag horen we dat ze inderdaad uitgekomen zijn! Dat moet toch ook wel heel gaaf zijn om dat te zien gebeuren.

Vermoeid( weer meer dan 3 uur in totaal in het mulle zand gelopen) en voldaan gaan we slapen.

1. Roos Kort:
    8 augustus 2019
    Leuk om het zo terug te lezen! Wij vonden het echt een avontuur.

Liefs Roos en Bas
  2. Fijke & Martin:
    10 augustus 2019
    Hoi Roos,
    Ja wat een avontuur he! En de Malediven zijn ook geweldig!
    Jullie veel plezier in Costa Rica volgend jaar! ( knipoog)