Woensdag 7-8-2019 Tangalle-Galle

7 augustus 2019 - Galle, Sri Lanka

Vandaag gaan we weer weg van deze fantastische plek. Wel heel fijn dat we nog naar de Malediven gaan, want ik heb nog lang geen genoeg van de zee! We hebben de smaak van ons luxe vervoer te pakken. Sawwa heeft een andere chauffeur voor ons geregeld die ons naar Galle brengt. Maar eerst weer oefeningen doen voor het ontbijt. Dat bevalt goed!

Deze chauffeur is ook een aardige man en onze verplaatsing wordt direct een excursie. Hij stopt op verschillende mooie strandjes en mooie plekken, zodat we kunnen kijken en foto's kunnen nemen. Zo krijgen we een goed beeld van de zuid en zuid-westkust van Sri Lanka. Er zijn vele prachtige stranden. Maar Tangalle met de mangrove achter het strand is toch wel heel erg mooi!

We konden zelfs langs een batikfabiek en een schildpaddenopvangcentrum gaan als we dat wilden. Hier gaan ze toch echt anders met tijd om dan in Nederland!

We slapen vannacht in Sapphire fort. Een hele simpele homestay met 3 kamers, bij een hele aardige man.

We gaan het stadje in. Martin wilde graag naar Galle vanwege het 17 de eeuwse fort wat de Nederlanders hebben gemaakt in de tijd dat Sri Lanka nog van " ons " was. Dat is indrukwekkend groot, heel stevig gebouwd, want er staat nog veel van overeind. Binnen het fort is het een gezellig toeristen gebeuren met mooie winkeltjes, restaurantjes e.d. Onder andere in het bewaard gebleven oude Nederlandse ziekenhuis. De eigenaar van een juwelierszaak vond dat ik een goede smaak had. Martin beaamde dat natuurlijk meteen. Duurde even voordat het kwartje viel maar toen moest ie wel lachen.

We slenteren er 3 uur rond, gaan lekker eten en vroeg slapen.....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade