Donderdag 8-8-2019 Galle-Negombo

9 augustus 2019 - Negombo, Sri Lanka

Na een slechte nachtrust door de warmte gaan we op zoek naar een ontbijtplek in de regen. We vinden een dakterras met een mooi uitzicht op de muur van het fort en de zee. Het wordt echter echt noodweer, we gaan naar een droger tafeltje en rieten rolluiken worden neergelaten.

Om 11.00 uur worden we weer opgepikt door een taxi chauffeur die ons direct naar Negombo rijdt. We doen er ongeveer 3 uur over. Gelukkig wordt het onderweg droog.

We gaan naar Negombo, omdat dat vlak bij het vliegveld ligt. Het ligt aan de kust.

We zitten in het toeristen gedeelte. Het ziet er allemaal wat vervallen uit. Het waait heel hard, daardoor is het niet prettig op het strand. Het strand is ook echt vies, met veel plastic. Naar om te zien. We gaan ergens lunchen en dan naar onze kamer.

We gaan er weer uit voor het avondeten. We kiezen iets srilankees uit. Beide gerechten zijn echt niet lekker. Op het laatst zie ik nog een rat voorbij lopen. Tja, dit is meer het echte Sri Lanka waarschijnlijk. Door de volkswijk lopen we weer terug naar het hotel. Een keer geen leuke dag. Dat hoort er ook bij. Wel heel fijn dat we morgen naar de Malediven vliegen en niet met deze dag onze vakantie af sluiten!