Isabela, Galapagos

20 augustus 2018 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

We kunnen uitslapen! Dat wil zeggen tot 1/2 9 want dan is het ontbijt. Maar ik ben natuurlijk al eerder wakker haha.
We hebben vandaag om 11.00 uur een tour naar Los Tuneles. We varen eerst langs een uitstekende rots uit het water. Daar zien we even een hele grote zwart witte manta rog van wel 4 meter in omvang.
Martin geniet weer ontzettend van het varen. Tegenover ons zit een Japanse man uit Canada met een grote grijns. Ondanks het vele water wat hij over zich heen krijgt. Hij zit namelijk aan de verkeerde kant van de boot. Echt grappig om te zien.
Na ongeveer 1 en 1/4 uur komen we bij Los Tuneles aan. Het laatste stukje is vakmanschap van de kapitein. Over de hoge golven van de branding en om de puntige rotsen heen. Best even spannend.
Het is een heel verrassend en verbijsterend stukje natuur. Gestolten lava gesteente in rustig helderblauw water wat op diverse plaatsen bogen vormt. Begroeit met  langwerpige cactussen.
En weer met de blauwvoet Genten.
We lopen eerst een stukje over het land
In dit bizarre landschap. Hier mogen we niet gaan snorkelen omdat het een beschermd natuurschoon is. We varen naar de volgende baai. Het onderwater landschap is hier ook weer heel anders, tussen de eilandjes van rotsen door. We volgen weer de gids die ons van alles aanwijst. We zien weer prachtige reuzenschildpaden. Slapende haaien in rotsgrotten onder water. Sommige worden wakker en zwemmen weg. Heel indrukwekkend. Zeepaardjes. Nu zien we die veel beter. En gele roggen. 4 stuks die in perfecte harmonie samen zwemmen. Het is weer fantastisch!
En de gids neemt allemaal foto's die we op een USB stick kunnen zetten. Dus we kunnen je laten mee genieten :)

1. Alma:
    21 augustus 2018
    Hoi Martin en Fijke, vanuit een zonovergoten Kos geniet ik mee met jullie fantastische reisverhalen! Groetjes Alma en mannen.