Isabela, Galapagos

21 augustus 2018 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

We hebben een vrije dag. Het lijkt wel op werk dat reizen haha.
Ons hotel Casa Marita ligt pal aan een prachtig strand, dus dat komt wel goed. Vanuit onze ontbijtplek zien we zeeleeuwen in ons baaitje zwemmen. Op de ligbedjes genieten we van ons uitzicht, het boek ( ik) en de tablet (Martin). We boffen met het weer, net als gisteren. Na 10 uur is er een heerlijk zonnetje.
Pas rond 14.00 uur lopen we de 10 minuutjes naar het haventje om te kijken of onze terugvaart nu wel klopt.
Ja, dat klopt, we gaan met dezelfde boot terug. Dan lopen we over een houten pad door een mangrove bos naar een andere snorkel plek. Concha Perla. Een prachtige lagune, achter de lava rotsen , maar wel in verbinding met de open zee. En onderweg liggen overal zeeleeuwen. Zo leuk! Ze liggen alleen wel allemaal te slapen.
Als we gaan snorkelen denk ik eerst dat er niet zoveel vissen te zien zijn. Totdat we in het midden zwarte roggen zien zwemmen, met in de diepte 5 haaien en een andere school langwerpige vissen.
Martin vindt de roggen, met hun steekstaart een beetje eng en ik de haaien. Grappig dat dat zo anders kan zijn. Maar een gids verzekerd ons dat beide ongevaarlijk zijn.
De zon gaat weg. En er komen 3 groepen op het houten steigertje. Het wordt heel vol, dus wij gaan snel terug naar het hotel. En relaxen we verder, voordat we uit eten gaan. Wat een leventje zo, he!