Santa Cruz, Galapagos

18 augustus 2018 - Santa Cruz, Ecuador

Vandaag gaan we, als het lukt zwemmen met zeeleeuwen!!! Hoe gaaf is dat!
We melden ons om 8.00 uur bij het reisbureautje. Van daaruit lopen we naar de wetsuit verhuur om weer een verse te passen. We lopen lekker te grappen met een leuk stel uit Argentinië. Zij vinden de wetsuits zo stoer, dat ze ze aanhouden en er twee uur zeer ongemakkelijk mee op de boot zitten. In de groep is ook een leuke Franse familie.
Om 8.30 vertrekt onze boot. We hoeven dus nu niet een uur heen en een uur terug in het busje te zitten. Beter! We varen weer 1 en 3/4 uur. Dit is een grotere boot, iedereen kan lekker zitten. Ik ga boven bij de kapitein zitten.  Maar dat is geen succes. Door de hoge golven en een kapotte hoes in het raam word ik zeiknat. Ik ga maar snel weer naar beneden.
We gaan lang snorkelen. In een groepje van 10 snorkelen we langs een stukje kust achter onze gids aan. Hier is het nog weer mooier. We komen meteen in een prachtige school grote vissen terecht. We zien 7 grote en verschillende zeeschildpadden. Dan zwemmen we langs slapende haaien van meer dan een meter groot. Die jagen s' nachts. Een fijne gedachte!
En ja hoor dan zien we een paar zeeleeuwen in een baaitje lekker liggen zonnen. Helaas komt de babyzeeleeuw niet met ons spelen. Hij is nog maar 2 dagen oud. En heel schattig. Op de terugtocht hebben we mazzel en zien we 2 puber zeeleeuwen in het water. Ze zijn de hele tijd met elkaar aan het stoeien, echt vlak voor onze neus. Geweldig!!! Niet iedereen van de groep heeft het gezien, dus we hebben echt mazzel.
Er is een stel met een gopro die het hebben gefilmd. Ik hoop dat ze de film naar ons opsturen zoals beloofd.
Poef helemaal vervuld varen we zo'n 3/4 uur verder. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik zeeleeuwen kopjes vlak voor mijn neus. Een heerlijk beeld.
We komen aan bij een prachtig strand. Daar zien we grote leguanen lopen. En ik zie weer een zeeleeuwenkoppie boven de golven uitsteken :).
Sommige gaan met het bootje naar het strand. Wij doen onze brrr koude en natte wetsuits weer aan en gaan snorkelend naar het strand. Op zoek naar de zeeleeuw die helaas verder gezwommen is. Maar het is wel weer heerlijk om in het water te zijn, in deze prachtige baai.
Daar we ernaar toe gezwommen zijn , kunnen we helaas geen foto's van laten zien. Maar de ervaring blijft uiteindelijk toch belangrijker dan de foto's. 's Avonds komen we de Franse familie weer tegen, waar we nog een tijdje gezellig mee praten. Ze hebben nog wat tips voor Isla Isabela, onze volgende bestemming.

1. Cobie Bruijn:
    20 augustus 2018
    Bijzonder weer om al jullie ervaringen te lezen. Wat een indrukken!!!
    En prachtig hè om lava te voelen.
    Mooie waarneming dat dieren je meer lijken te raken dan landschappen. Ik ben benieuwd hoe ik dat zou ervaren want ik ben gek van landschappen. Enig te lezen dat hè een beertje van je moeder uitdeelt evenals de armbandjes . XxxCobie