Dinsdag 23-7-2019 Sigiriya

24 juli 2019 - Sigiriya, Sri Lanka

We kunnen vandaag een beetje uitslapen. Jammer dat onze homestay man om 8.00 uur ons wakker maakt om te zeggen dat het ontbijt klaar is. Wij zouden om 9.00 uur ontbijten.

We doen heerlijk rustig aan en gaan in de tuin aan het meer zitten. Ik heb mijn e-reader mee genomen. Maar het is te mooi om te gaan lezen. Gewoon zitten en kijken is nu veel fijner! Er komt een hele grote varaan langs van minimaal 1 meter. Een otter, of iets anders rent ook voorbij. Hij is niet nat, dus volgens Martin is het geen otter :).

Om 12.00 uur worden we door Sawa opgehaald. Onderweg naar Sigirya gaan we op olifanten safari. Met een privé chauffeur kun je veel meer zien en doen en hij regelt het allemaal! Er staat een jeep voor ons klaar. Sawa belt om te horen in welk nationaal park de meeste olifanten zitten. Wij gaan naar Kaudulla park.

Eerst door het bos en dan komen we bij grote open vlaktes aan. We zien waterbuffalo's, adelaars, zwart/ witte reigers en........ olifanten! Eerst 1, dan een groepje en dan zien we er steeds meer! Eerst verder weg, dan steeds dichterbij. Er zijn ook veel kleine olifantjes. Het is fantastisch. We zien wel honderd olifanten! Samen met nog 30 andere jeeps of zo.

In augustus is the great gathering. Dan komen er wel 200 olifanten samen, maar nu zijn er dus ook al heel veel. En als ik nu mijn ogen dicht doe, zie ik weer olifanten :).

Onderweg gaan we in Sigiriya een hapje eten en dan hup naar ons hotel. Het Sigiriya River Side Villa.