Ubatuba

5 augustus 2017 - Ubatuba, Brazilië

Voor ons doen zijn we redelijk vroeg op. Met z'n vieren lopen we de boulevard af op zoek naar een centro turistico. Onderweg zien we hoe twee schildpadjes worden losgelaten in de zee. En Fijke is helemaal blij want we weten kokosnoten te scoren. Bij het vliegveld vinden we een kantoortje waar we informatie kunnen krijgen. We nemen de bus naar Saco da Ribeira en lopen vandaar uit naar Praia Ribeira. Eerst lopen we langs de jachthavens en vinden een prachtige plek om te lunchen. Dan verder lopen naar een heerlijk strand. Op de terugweg zien we net de bus wegrijden. En dan is het maar afwachten wanneer de volgende komt. Het viel erg mee, al kwamen we in een bus terecht van een andere onderneming. Met een geweldig systeem om zwart rijden tegen te gaan. Je krijgt een plastic kaart waarmee je door een draaihekje kon gaan. Wat je er verder mee moest, was niet duidelijk. Tot bij het uitstappen. Je moest er bij de achterste deur uit, waar weer een draaihekje stond. Daar moest je iets met die kaart doen. Met hulp van de plaatselijke bevolking lukte het ons na enige tijd uit te stappen.

's Avonds kwamen we na enige omzwervingen terecht bij een Italiaans restaurant, waar Raf en Leticia eerder gegeten hadden. Goed eten toen maar kleine porties. Dus voor de zekerheid maar de eerste vier voorgerechten van de kaart besteld om samen te delen. Dit keer waren de hoofdgerechten zeker niet weinig, dus hebben we uitgebreid en zeer goed gegeten. Een heel gezellige avond zo...