Van Cuenca naar Guayaquil

14 augustus 2018 - Guayaquil, Ecuador

We dalen naar de warmte en rijden uit de bergen. Helemaal prima. Het Andes gebergte is echt prachtig, maar wij vissen zijn toch echt watermensen.
Van Cuenca is het 4 of 5 uur met de bus. Dat ligt eraan welke route je neemt. Op het busstation worden we geholpen door zo maar iemand en vanuit de taxi zitten we zo in de bus, die ook meteen weg rijdt. Helaas wel de 5 uur durende bus. Nou ja.
We zitten droog en warm is dan de uitspraak van Martin.
Aan het einde van de middag komen we in Guayaquil aan. 26 graden. Nu kan ik lekker mijn zomerjurkjes gaan dragen:). De sfeer is hier weer heel anders. Komt ook door het temperatuur verschil. Guayaquil ligt aan een rivier. Aan het water dus. Met een hele gezellige boulevard, waar weer van alles te beleven valt. Een van de leuke dingen van reizen vind ik dat je nooit weet wat er om de volgende hoek ligt. En dat kan zo heerlijk verrassend zijn.
Veel steden hier hebben grote letters van de stad. Als ik daar bij ga staan zie ik dat ik opeens in een beginnende fotoshoot zit van allemaal meiden met een sjerp om. Als die shoot klaar is gaat Martin bij een van die meiden staan en dan wordt hij door de fotograaf uitgenodigd om tussen allemaal te gaan staan . Dat laat hij zich geen tweede keer zeggen. Glunderend staat hij daar!!!!
Ik heb weer een beertje bij me, gebreid door mijn moeder om weg te geven. Ik geef het aan een klein meisje dat ons kauwgom wil verkopen. Verlegen en toch ook blij pakt ze het aan. Ook geef ik wat kristallen armbandjes weg aan oudere vrouwen die om een muntje vragen. Ze lijken er erg blij mee te zijn. Lege flesjes worden ook door arme mensen ingezameld en ik hou ze bij me, zodat ik het kan geven, zodat ze deze niet uit de vuilnisbak hoeven te vissen. Mini mini bijdragen, ik doe mijn best en dat voelt goed. Hopelijk kunnen zij het ook waarderen. Ik denk dat ik de flesjes shampoo van het hotel er ook maar bij ga doen. Beter dan dat het weggegooid wordt toch?
We gaan een park in en daar lopen allemaal leguanen los. Gewoon tussen de mensen. Als dat geen verrassing is!
We hebben voor deze nacht een wat luxere kamer geboekt met een bubbelbad. Om lekker bij te komen van al dat reizen. Helaas, het bad bubbelt niet. Ook dit soort verrassingen horen erbij!