Puerto Lopez

25 augustus 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

We gaan weer een excursie doen en wel kijken naar walvissen!
We worden om 10.15 uur opgehaald door een brommertaxi. Net als de tuctuc in Thailand. En net als in Thailand scheuren deze brommertjes ook overal langsheen en voor. Brrr.
Vanaf juni t/m september verblijven de walvissen in deze wateren.
Eerst zien we ze van veraf en dan van steeds dichterbij. Magnifiek!!!
We volgen een groepje van 4 a 5 walvissen. Helaas niet alleen met onze boot, maar met 6 andere boten. We hebben er beide een dubbel gevoel over. Wat mooi om dit te mogen aanschouwen en wat naar dat die machtige, toch gevoelige beesten bijna opgejaagd worden door zoveel lawaai en bootjes!
Martin maakt foto's en ik maak filmpjes.
Eigenlijk zit ik teveel via mijn telefoon te kijken, maar ik wil ook heel graag een mooi filmpje. Wat is mijn teleurstelling dan ook groot dat ik het precies verkeerd om heb gefilmd, de aan en uit-knop dus door elkaar heb gehaald. Zo stom! Gelukkig hebben we wel wat foto's. En de beelden in ons hoofd. Die ga ik vaker afspelen.
Daarna snorkelen, gelukkig ging het zonnetje net schijnen. Mooie fel blauwe
zeesterren gezien en weer vissen natuurlijk. Als we terugkomen gaan we lekker in het zonnetje in de hangmat op ons terras. Tot onze verrassing zien we een bezoeker: een prachtige grote leguaan! Na het eten gaan we in de gezamenlijke ruimte van de hosteria zitten. Fijke maakt een mooie mandalatekening in een prachtig eigen gemaakt boek waar gasten in kunnen tekenen, kleuren en schrijven.