Quito

3 augustus 2018 - Quito, Ecuador

We konden tot 7.00 uur slapen. Daar was ik heel blij mee! Jammer alleen dat een Chinese buurman het nodig vond om heel lang en luid om 7.00 uur in de ochtend te moeten bellen! Anders hadden we misschien nog langer geslapen! S' nachts is het fris hier, zo'n 10 graden. Dus even lekker warm douchen. Ahum, er is alleen koud water, snif, snif. Nou ja, wij mogen blij zijn dat we thuis wel altijd een lekkere warme douche hebben!
Na een lekker vegan ontbijt met fruit en kaas van cashew noten ( wij dachten dat het gewone kaas was) op de tostie gaan we op pad.
Quito is een van de hoogst liggende hoofdsteden op 2850 m. We voelen dat een beetje en doen rustig aan met lopen en klimmen en dalen.
We vinden het een schone stad. Met veel parken en rustige pleinen. En het historische gedeelte is echt mooi. Wel kan het in sommige drukke straten erg stinken naar alle uitlaatgassen.
We zijn ook verbaasd dat we geen zwervers zien! Wel wat oudere mensen die bedelen en natuurlijk wel veel straatverkopers.